niedziela, 8 marca 2015

Fotografuj z pomysłem, twórz historie


Fotografia to źródło przydatnej wiedzy w każdej dziedzinie życia. Czy wiecie o tym, że dobre zdjęcia są warte miliony? Tak było w przypadku fotografii prezydenta USA, którego następnie zabito. Zdjęcie to było zrobione w śmierć prezydenta i kosztowało miliony dolarów. 


Bo fotografować każdy może i robić to dobrze. Takie słowa usłyszymy od każdego nauczyciela fotografii, czy to w szkole, na studiach, czy w kursach fotografii. To sprawia, że ten segment rynku może być dla nas ciekawą alternatywą, na sobotnie poranki. Otóż mało kto je robi... Tak mimo tak dużego zapotrzebowania do gazet, różnorodnych publikacji, portfolio mało kto robi dobre zdjęcia w cenie. Rzecz jasna do tego nie potrzeba żadnego dobrego aparatu. Po prostu się ludziom nie chce.

Krok po kroku


Najlepiej zacząć od wzięcia naszego smartfona i zrobienia kilku zdjęć. Popatrzeć na nie, pomyśleć co mogłoby ulec zmianie, co tutaj nie pasuje, co wcina się chamsko w kadr (?) Następnie robić ich coraz więcej, czytać różnorodne poradniki w sieci, aż w końcu poszukać jakiegoś dobrego kursu fotograficznego, a kto wie, może jakaś szkoła?

Kurs fotografii na terenie Katowic

Dla przykładu opiszę tutaj mnie i swoją sytuację. Otóż potrzebowałem kilogramy dobrych zdjęć na moją stronę www. Jako, że rzeczy, które chciałem sfotografować były w zasięgu ręki i bezsensowną opcją byłoby zatrudnienie fotografa za tą samą cenę, postanowiłem się doszkolić. Poszedłem na kurs (jaki to nie powiem, nie będę robić reklamy) i następnie pochodziłem na niego przez tydzień. Okazało się, że moje umiejętności co do robienia zdjęć wzrosły o jakieś 1000% i od razu potrafiłem je wykonać tak jak chciałem. Aparat zapytacie? Otóż wystarczy zastosować parę tricków w PS, bądź innych programach graficznych, by nasze zdjęcie wyglądało jak robione aparatem za parę tysięcy. Osobiście miałem starego Nikona aktualnie kosztującego w takim stanie jakieś 300 zł. Jakie efekty? Przekonacie się sami jak wrzucę coś wkrótce coś na tą stronę :P

Dobra to do zobaczenia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz